Trimtex har en generös riktlinje som säger att de utan kostnad reparerar eller åtgärdar plagg som inte uppfyller ställda krav eller som är/blir felaktiga.
Reklamationsrätten gäller material, sömmar och dragkedjor.
Trimtex gör alltid en bedömning av om det är ett produktionsfel eller slitage, och det skiljer sig från fall till fall. Slitage ingår såklart inte i reklamationsrätten.
Har du ett plagg som det har blivit fel på i material, sömmar eller dragkedja, ska du i första hand vända dig till direkt till Trimtex på
. Får ni problem vid kontakten med Trimtex vänd er då till klubbens klädansvarige Robert Molinder på
.
Vid reklamation måste du beskriva felet genom att skicka fotografier på felet, en kort beskrivning av problemet och uppgift om när plagget inköptes (ange helst ordernumret från köpet).
Trimtex har inför något som kallas ”crash-replacement”. Om olyckan är framme och man går omkull så erbjuder Trimtex 30% rabatt på förstörda kläder ifall man kan uppvisa dokumentation på ett uppstartat försäkringsärende.
När ni gör en reklamation till Trimtex vore vi tacksamma om ni även informerar klädansvarig om detta.