Hoppa till sidans innehåll

Reklamation


Trimtex har en generös riktlinje som säger att de utan kostnad reparerar eller åtgärdar plagg som inte uppfyller ställda krav eller som är/blir felaktiga. Reklamationstiden är normalt tre (3) år, men kan i vissa fall vara längre. Reklamationsrätten gäller material, sömmar och dragkedjor.

Trimtex gör alltid en bedömning av om det är ett produktionsfel eller slitage, och det skiljer sig från fall till fall. Slitage ingår såklart inte i reklamationsrätten. Skulle plagget vara äldre än tre år görs en strängare bedömning och kontroll av om det finns kända produktionsfel hos Trimtex.

Har du ett plagg som det har blivit fel på i material, sömmar eller dragkedja, ska  du i första hand vända dig till direkt till Trimtex på This is a mailto link. Får ni problem vid kontakten med Trimtex vänd er då till klubbens klädansvarige Christoffer Lindström på This is a mailto link.
När ni gör en reklamation till Trimtex vore vi tacksamma om ni även informerar klädansvarig om detta.

Vid reklamation måste du beskriva felet genom att skicka fotografier på felet, en kort beskrivning av problemet och uppgift om när plagget inköptes (ange helst ordernumret från köpet).

Uppdaterad: 16 FEB 2019 19:22 Skribent: Christoffer Lindström
Epost: Adressen Gömd

logo_nyttmonster_medtagline

 

IcePower logga

Ekströms Plåt logga

 

 

Trimtex

 TCM

 

 

 

Postadress:
Spårvägen CF - Cykel
c/o Roger Johansson, Majvägen 3, 123 52, Farsta
12352 Farsta

Besöksadress:
Gamla Stockholmsvägen 87E
14132 Huddinge

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info