Hoppa till sidans innehåll

Reklamation


Trimtex har en generös riktlinje som säger att de utan kostnad reparerar eller åtgärdar plagg som inte uppfyller ställda krav eller som är/blir felaktiga. Reklamationstiden är normalt tre (3) år, men kan i vissa fall vara längre. Reklamationsrätten gäller material, sömmar och dragkedjor.

Trimtex gör alltid en bedömning av om det är ett produktionsfel eller slitage, och det skiljer sig från fall till fall. Slitage ingår såklart inte i reklamationsrätten. Skulle plagget vara äldre än tre år görs en strängare bedömning och kontroll av om det finns kända produktionsfel hos Trimtex.

Har du ett plagg som det har blivit fel på i material, sömmar eller dragkedja, kan du antingen vända dig till klubbens klädansvarige Hans Bjerhag, på This is a mailto link, eller direkt till Trimtex på This is a mailto link. Skulle du välja det senare vore jag ändå tacksam för om du informerar mig.

Vid reklamation måste du beskriva felet genom att skicka fotografier på felet, en kort beskrivning av problemet och uppgift om när plagget inköptes (ange helst ordernumret från köpet).

Uppdaterad: 21 DEC 2017 18:11 Skribent: Hans Bjerhag
Epost: Adressen Gömd

logo_nyttmonster_medtagline

 

IcePower logga

Ekströms Plåt logga

 

 

Trimtex

 TCM

Pedalogerna logga

 

 

Postadress:
Spårvägen CF - Cykel
c/o Roger Johansson, Majvägen 3, 123 52, Farsta
12352 Farsta

Besöksadress:
Gamla Stockholmsvägen 87E
14102 Huddinge

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info